Tuesday, September 09, 2008

New Entourage!


Saw the first episode of season 5 last night, not lame.

Anyone as exited as I am?

Otherwise I´m just cruisin in Stockholm. Meeeting up with friends and drinking $39 (no joke) Long Island ice teas... sometimes I do miss the dive bars in San Diego. On a good day you could get 40 beers or 20 drinks for the price of one here. Makes sense.

I´ve also peeped a few of the new snowboard videos of the season. But it will prolly be a few weeks, at best, before I see the majority of them.

Here´s a new episode of snowboarding history from vbs.tv. Great nostalgia.

Wouldn´t it be nice to be able to time travel? If only for 24 hours..

Here´s something for you swedes:
Under en vacker promenad runt broarna i Skellefteå så lyssnade jag på en utav årets sommarpratare, Fredrik Häre´n.
Tror inte jag varit så inspirerad av någon på många år. Hade ingen aning om vem han var och hans program startade lite trögt, men jag fortsatte lyssna och det är jag väldigt glad för.

Efter jag lyssnat klart, var tvungen gå en omväg för hans program var ca 30 min längre än andra sommarpratares, så gick jag direkt och googlade han. Då hittade jag de här Youtube klippen:

Del 2 finns här: http://www.youtube.com/watch?v=ohHNONAbheE&feature=related

Vill inte skriva för mycket om vem han är eller vad han gör, vore kul om någon tog sig tid och lyssnade på han (radio programmet=90min, Youtube=45min).
Om jag så bara får en person att lyssna på han så tror jag att jag förändrat dennes syn på oss som svenskar och individer för den delen.

Jag personligen har ett väldigt bra förhållandesätt till hur svenskar och amerikaner är, och europer från kontinenten för den delen.
Att höra Fredrik prata om Asien och dra paralleller till oss svenskar var väldigt intressant att höra.
Om bara Fredrik Häre´n hade varit talare på min högstadie eller gymnasieskola. Då hade mitt liv med all säkerhet sett annorlunda ut, och många andras för den delen.

Länk till SR program.

2 comments:

Anonymous said...

The nevest entourage kicked some serious meatballs, glad to see the boys struggle. Also it seems like that E:s new client is gonna be in for a while, my guess is that he will end up as Erics assistant or something like that. Loving those powder and rails episodes too!

Anonymous said...

Har läst din blogg länge nu men aldrig gett mig på ett inlägg, tänkt på det många ggr men de har aldrig blivit av. Men du förtjänar en del props för va du gör, dina filmverk och dina, i mitt tycke, mycket intressanta grymma blogginlägg som alltid är något som jag är peppad på. Askalas helt enkelt! :-)

Först av allt: dina filmer, framförallt afterbang, men också de andra robotfood och dc filmerna du gjort ger verkligen bilden av sann åkarglädje men speglar även din grymma kreativitet som filmare. Mui Bueno helt enkelt =). Och jag anser mig vara ett stort fan av dina verk. Jag har åkt bräda i dryga 12 år nu, spenderat mycket tid i utah, dock inte de senaste åren. ja la helt enkelt av me brädåkningen om man inte räknar me en dryg vecka i svealandets sälen en gång per år typ. men när jag för drygt 5-6 år sedan kom över Afterbang filmen så sköt min pepp tebax på snowboard igen, man kan säga att jahg blev religöst peppad nästan, o detta pga den film du gjort. Hur grymt som helst. Trött på att se alla filmer så seriösa som släppts innan (och fortf många idag me). Inte att säga att dina inte e seriösa men afterbang visade den sidan av åkning som man blir peppad av att se, o peppad på att åka mer o mer bräda efter man ser den. Sån grym åkpepp hade ja aldrig fått av en tidigare film. Outstanding Mr Wikberg, de e inte många som klarat av de tidigare i mina ögon. som sagt min åkpepp höjdes till skyarna och efter det beslutade ja mig för att ta tag i det och åka mer bräda men samtidigt få se grymma platser. Så NZ, i Wanaka blev det för en asschysst säsong i 3 månader, det bästa ja kunde gjort. Missade dock erat shoot uppe vid snow park med ken blocks rallybil o allt. Insane säger ja bara! o ja va så bummad att jag missat de, jag var ju bara en halvtimme därifrån drygt den dagen.

Aja ja hoppas kunna träffa dig vid nåt tillfälle för som sagt jag är ett stort fan :-). Nu har jag de senaste säsongerna jobbat som sb instruktör i vancouver vid Mt. Seymour så är du i krokarna skulle de va grymt om de nämndes på bloggen, vet ju att du aldirg varit uppe vid whistler efter alla dessa år i branschen. för ja skulle vilja träffa dig o se hur du jobbar. De e som sagt ganska mycket din förtjänst till att jag fick tillbaka peppen på sb igen. Och dcet ska du ha ett stort tack för!

Därav mitt intresse för dina filmer började jag följa din blogg för ett antal år sedan och den är ju klockren. Som sagt e ja peppad av de du gör, de serierna du följer (o ja jag var lika peppad som dig fm över nya entourage)och dina webbclip men också av platserna du bor och reser till för att filma o dylikt. Gillar o se dina bilder från nz mm när du e ute o reser, hur grymt som helst och det ger mig peppen återigen att vilja åka till de ställena igen.

Den här grejjen med Fredrik Här'en tex. Shit asso, de väckte mig totalt. Som dus äger man har sjuk koll på de svenska och västerländska kulturerna och genom att resa har man fått bra koll på rätt många andra ställen i mitt tycke. Men den här föreläsningen gjorde mig verkligen förstummad och även lite generad. Men det gav mig en sjuk pepp över att ta tag i't och börja kolla mer. Han var grym som fan helt enkelt.

Shit de vart visst ett överlångt inlägg men de e så mycke ja velat skriva till dig så du får ursäkta :-).

Ha det bra, och lycka till med alla dina projekt, och framförallt, kör så det ryker!